Az etetésről...

 

Az etetésről...

 

Miután megvettem az első fajta cicámat úgy döntöttem,hogy csakis a legjobb eledelt fogom felkínálni neki. Természetesen csakis a legdrágább száraz tápokat szereztem be. Már itt is óriási különbségek vannak de erről is lehetne regényt írni. Megpróbálom tapasztalataimat röviden összefoglalni a termékek konkrét megnevezése nélkül mert mind megjegyezném ez az én saját véleményem. Azért érdemes elgondolkozni rajta...

Az,hogy egy gyártónak 20-30 fajtához való tápja van azt már a józan emberi ész is butaságnak tartja. Viszont ha lett volna nekik az én cicáimhoz biztosan megpróbálom azt is

.Tehát , először csak azt néztem,hogy mennyi a hús tartalom és hol gyártják. Számomra egy kanadai gyártó tűnt a legtökéletesebbnek 80%hús/hal és ami meggyőzött,hogy helyszínen gyártják teljesen frissek az alapanyagok. Ezt a tápot a mai napig kapják de sokkal kisebb mennyiségben mint az elején. Friss víz mindig legyen de ne a táp mellett ! Jobban szeretik ha máshol van a nagy vizes tál ,nálunk a fürdőszobában van.

Eleinte nem voltak etetési idők. Érdekes módon a házi cicáim 2X kapnak naponta a kutyusok pedig 1X.Nem is tudom miért hittem,hogy ez a fajta cicáknak nem felelne meg.Talán azért mert az ember azt hiszi,hogy egy drága macska már nem is macska.:-)) Pedig dehogynem! A szibériai amúgy is egy természetes fajta. Egyszerűen tele volt a tányér ha elfogyott rögtön után töltöttem.

Fiatal korban ( 6 hónapig) ez nem is volt nagy gond mert rengeteget ettek jó étvággyal. A gond itt az , ahogy szoktatjuk őket az elején ezt később csak nehezen vagy már egyáltalán nem tudjuk korrigálni. Aztán teltek a hónapok és észrevettem,hogy Emilynek szépen lassan elmegy az étvágya. Ő egyébként is egy különleges Neva mert a száraz tápon kívül csak csipeget ami nem jellemző, bár az utóbbi időben sikerült egy picit javítani ezen.

Gondolkozni kezdtem mégis mi lehet az oka az „étvágytalanságnak” Az első és legnagyobb hiba sajnos a saját hülyeségem volt. Az etetési idők ( plusz/mínusz 30perc ha lehetséges)

nagyon fontosak. Kölyök cicáknak 4X naponta utána 3X és a felnőtt cicáknak 2X naponta. Így az etetésből egy eseményt csinálunk. Az állatok tudják mikor jön a finomság. Egy idő után ha megszokták az időpontokat és mi elfelejtenénk, már ők is figyelmeztetnek sürgéssel-forgással halk berregéssel mert a Nevák inkább berregnek és nem nyávognak.

Az első hibát tehát relatív hamar megtaláltam de hogyan tovább?? Az interneten keresgélve rábukkantam egy német Szibi tenyésztőre nagy tapasztalattal. Már a honlapján szuper tippek voltak mégis úgy gondoltam,hogy megpróbálok e-mailben segítséget kérni. Nagyon készséges volt amin őszintén szólva meglepődtem mert rövid „tenyésztői” pályafutásom alatt ezt még nem tapasztaltam , sőt inkább az ellenkezőjét...

Röviden összefoglalom : HÚS HÚSSAL és lehet egy picike HÚS is ! NYERSEN nem főzve vagy leforrázva amit lehet DARABOKBAN. Amit adni lehet :

      - kacsa / csirke szív egészben vagy nagyobb darabokra vágva

        csirke farhát , csirke nyak ledarálva

        csirkemáj darabokban ( néha )

Nem minden cica fogja ezt megenni először ha már évek óta csak a konzervet és szárazat kap. De érdemes megpróbálni. Itt nem az a lényeg,hogy máról holnapra csak húst egyen ami egy családban ahol napközben nincs otthon senki kivitelezhetetlen mivel a hús maximum egy órát állhat a cica előtt, hanem a változatos és természetes etetés.

Kezdetben össze is keverhetjük a megszokott száraz vagy konzerv eledelt a friss hússal.

Én az esti etetésnél adok húst a reggelinél pedig szárazat az nem gond ha a tálban marad amikor nem vagyunk otthon. Az adagokat is érdemes lemérni főképp akkor amikor nem vagyunk otthon és nem tudjuk eltenni a tálkát maximum 1 óra után. Soha ne álljon egész nap eleség a cica előtt!!

 

folyt.köv. ...